Algemene Ledenvergadering 12 februari 2024

02 FEB 2024
Algemene Ledenvergadering 12 februari 2024

De scheidend voorzitter opende en sloot de vergadering met een herhaalde oproep aan de aanwezigen om rond te kijken in hun omgeving of er kandidaat-bestuursleden te vinden zijn voor de diverse vacatures. Helaas tot nu toe laat de 60-min-leeftijdgroep het behoorlijk afweten. Een zorg niet alleen bij onze vereniging. Als gesprekspartner bij de gemeente Rotterdam en Voorne Aan Zee en Ressort Wonen vervullen wij een adviesrol en dat werd door Frans meermaals benadrukt. De bouwplannen en andere opties om te komen tot een groter huizenaanbod zijn een algemeen doel. Samenwerken en de vaart erin houden is het credo. Ook een plan om woningen op te splitsen of in een 'friends'-contructie staan hoog op de priolijst. De aanwezigen werden gevraagd om met tips te komen en die te ventileren aan Ressort Wonen.

Naast het ruime betoog van Frans was er nog een 'verplicht deel' op de agenda. O.a. de huishoudelijke zaken, verslagen van de secretaris en de penningmeester. De decharge-verklaring van de kascontrole-commissie en de rondvraag. Dit laatste is vaak toegespitst over klachten op persoonlijke woonsituaties. Om nog eens te benadrukken. Onze vereniging is geen klachtenbureau. Eerst langs de corporatie, pas daarna, wanneer er geen respons is, zijn wij bereid uw zaak voor te leggen. Overigens vindt dit minimaal vier keer per jaar plaats in het vooroverleg met de manager bedrijfsvoering. Wanneer de zaak een breder doel dient, komt dit ook op de agenda van het management. Hierop worden wij dan terug geïnformeerd.

De vergadering werd besloten met een hapje en een drankje. Bedankt weer aan de bewonerscommissie van de toptoren voor de bediening en de huisvesting.